Februari 17, 2014

Jika anda mempunyai akaun di laman web popular Kickstarter (laman web yang mencari dana untuk projek-projek tertentu), anda dinasihatkan untuk menukar kata laluan akaun anda. CEO Kickstarter Yancey Strickler mengatakan bahawa syarikat itu telah digodam oleh penggodam yang tidak dikenali awal minggu ini.

Kickstarter berkata dalam blog post bahawa tiada maklumat kad kredit yang dicuri dalam serangan tersebut tetapi maklumat peribadi pengguna telah dikompromi.

Data yang dicuri oleh penggodam termasuk nama pengguna, alamat e-mel, alamat surat-menyurat, nombor telefon dan kata laluan pengguna yang diencrypt. 

Pengguna lebih lama kata laluan mereka telah disulitkan (encrypt) menggunakan SHA1 dan pengguna baru kata laluan mereka disulitkan dengan kaedah yang lebih kuat yang dikenali 'bcrypt'.

Penggodam boleh cuba untuk memecahkan kata laluan disulitkan tersebut, dengan itu menyediakan mereka akses kepada kata laluan yang yang dikaitkan dengan akaun pengguna tertentu.

Jadi pengguna disyorkan untuk menukar kata laluan mereka untuk laman web Kickstarter dan juga untuk mana-mana akaun lain yang menggunakan kata laluan yang sama.


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © BudakBotak.com © - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -