Februari 25, 2014

Silent Circle dan pembuat telefon pintar Sepanyol Geeksphone mengumumkan telefon pintar fokus kepada privasi disulitkan (encrypted) 'Blackphone' di 'Mobile World Congress' di Barcelona.

Blackphone telefon pertama di dunia yang meletakkan privasi dan kawalan secara langsung di tangan penggunanya. Ia disesuaikan dengan Android dipanggil PrivatOS dan dipasang banyak aplikasi privasi boleh dibeli dengan harga kira-kira $629.

Fokus utama telefon bimbit Blackphone adalah untuk menjaga semua data secara selamat dan untuk menghentikan agensi kerajaan mengintip komunikasi anda. 

Blackphone akan datang dengan satu set aplikasi yang dibangunkan oleh Silent Circle termasuk Silent Phone, Silent Text, dan Silent Contacts serta ciri-ciri lain seperti firewall dan pembersihan jauh (remote wipe) apabila diperlukan.

Blackphone juga mempunyai 'Kismet Smart Wi-Fi Manager' untuk meningkatkan keselamatan pada rangkaian awam (public network) dan juga menyediakan web browser persendirian dan perkongsian fail secara selamat.

Blackphone berasaskan Android dikuasakan oleh pemproses 2GHz quad-core , 2GB RAM, 16GB penyimpanan di atas kapal dan sokongan untuk rangkaian LTE.

Blackphone juga dilengkapi dengan SpiderOak yang menyediakan 5GB encrypted data backup dan Virtual Private Network (VPN) dari Disconnect.me.




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © BudakBotak.com © - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -